معرفی ۶ افزونه وردپرس که نصبشان ضروریست!

 

 

 

معرفی ۶ افزونه ضروری وردپرس
معرفی ۶ افزونه ضروری وردپرس

 

 

سایت‌های وردپرسی به افزونه‌های دیگر نیاز دارند تا امکانات و قابلیت‌های بیشتری به آنها اضافه شود. وردپرس به صورت پیش‌فرض امکانات محدودی را ارائه می‌دهد، بنابراین برای افزودن امکانات و قابلیت‌های جدید به سایت وردپرسی نیاز به افزونه‌ها است. به عنوان مثال، وردپرس به صورت پیش‌فرض قابلیت ایجاد فروشگاه آنلاین را ندارد، اما با نصب افزونه ووکامرس می‌توان به راحتی یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کرد.

 

افزونه یا پلاگین چیست؟

 

افزونه یا پلاگین (Plugin) یک قطعه کد یا نرم‌افزار است که به کد یا نرم‌افزار اصلی افزوده می‌شود. این تکه‌‌کدها باعث می‌شوند نرم‌افزار مادر بتواند کارهای بیشتری انجام دهد. در واقع، افزونه‌ها مانند قطعات Lego هستند که می‌توان آنها را به برنامه‌های دیگر اضافه کرد تا ویژگی‌های جدیدی به آنها اضافه شود.

افزونه‌ها کاربردهای مختلفی دارند. می‌توان از آنها برای افزودن ویژگی‌های جدید به برنامه‌ها، بهبود عملکرد آنها، یا رفع اشکالات آنها استفاده کرد. برای مثال، افزونه‌های مرورگر وب می‌توانند ویژگی‌های جدیدی مانند مسدود کردن تبلیغات، ترجمه زبان‌ها، یا مدیریت دانلودها را به مرورگر اضافه کنند. افزونه‌های وردپرس نیز می‌توانند ویژگی‌های جدیدی مانند ایجاد فرم‌ها، مدیریت فروشگاه آنلاین، یا ایجاد شبکه اجتماعی را به سایت وردپرس اضافه کنند.

افزونه‌ها معمولاً به صورت رایگان یا پولی در دسترس هستند. در زبان فارسی، افزونه را با نام پلاگین نیز می‌شناسند.

 

 

۶ افزونه‌ی ضروری برای وردپرس

 

۱. ووکامرس (WooCommerce)

 

ووکامرس یک افزونه رایگان و منبع باز برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس است که به شما امکان می دهد یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید. این افزونه یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس است و بیش از 60 میلیون نصب فعال دارد. ووکامرس دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها است که به شما امکان می دهد یک فروشگاه آنلاین کامل و کاربردی ایجاد کنید. این ویژگی ها عبارتند از: مدیریت سفارشات، مدیریت پرداخت‌ها، مدیریت مالیات، مدیریت حمل و نقل، مدیریت مشتریان و دیگر موارد. ووکامرس همچنین دارای یک جامعه بزرگ و فعال از توسعه دهندگان و کاربران است که منابع زیادی را برای کمک به شما در یادگیری نحوه استفاده از ووکامرس ارائه می دهند. اگر به دنبال راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی هستید، استفاده از ووکامرس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

۲.  WPForms

افزونه WPForms یک افزونه فرم ساز برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس است که به شما امکان می دهد انواع فرم های مختلف را به راحتی ایجاد کنید. این افزونه رایگان و منبع باز است و بیش از 4 میلیون نصب فعال دارد. اگر در جایی از سایتتان نیاز به برگزاری نظرسنجی دارید یا می‌خواهید ایمیل مخاطبانتان را بگیرید تا برایشان خبرنامه ارسال کنید، این افزونه بهترین گزینه برای شما و سایتتان است.

 

۳.  All In One SEO یا AIOSE

AIOSEO یک افزونه سئو قدرتمند و کاربرپسند است که می‌تواند به شما کمک کند تا سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. این افزونه برای انواع سایت‌ها مناسب است و می‌تواند به شما کمک کند تا رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید. البته حتما این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از چند افزونه سئو می‌تواند باعث ایجاد تداخل در تنظیمات سئو سایت شما شود. بنابراین، بهتر است بعد از مقایسه‌ی انواع افزونه‌های بهینه‌سازی سئو، مناسب‌ترین افزونه را انتخاب کنید و تنظیمات آن را به درستی انجام دهید.

 

۴. Elementor

افزونه Elementor یک صفحه‌ساز دیداری (ویژوال) برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس است که به شما امکان می‌دهد صفحات و پست‌های خود را بدون نیاز به کدنویسی ایجاد کنید. این افزونه دارای طیف گسترده‌ای از عناصر و ماژول‌های پیش‌ساخته است که می‌توانید از آنها برای ایجاد صفحات و پست‌های سفارشی استفاده کنید.

Elementor یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های صفحه‌ساز وردپرس است و بیش از 10 میلیون نصب فعال دارد. این افزونه برای انواع سایت‌ها، از جمله سایت‌های تجاری، سایت‌های شخصی، و سایت‌های آموزشی مناسب است.

ایجاد صفحات و پست‌های سفارشی، تغییر ظاهر سایت و ایجاد فرم‌ها و سایر عناصر تعاملی از جمله قتبلیت‌های این افزونه هستند.

 

۵. Yoast SEO

این افزونه با تمام رقبای جدیدتری که تازه به بازار آمده‌اند، هنوز پرطرفدارترین است. این افزونه‌ی سئویی بیشتر بررسی محتوا را انجام می‌دهد و کمک می‌کند محتواهای سایت شما به صفحه نتایج گوگل برسند. به طور مثال این پلاگین حین نوشتن محتوا در صفحه با توجه به کلمه کلیدی که برایش تعریف می‌کنید، چگالی کلمات کلیدی، فاکتورهای متا تایتل، طول محتوا، پاراگراف بندی، Alt تصاویر و… را بررسی می‌کند و ایرادات سئویی محتوا را به شما گوشزد می‌کند. به نحوی می‌توان گفت این افزونه نقش چک‌لیست را دارد و کمک می‌کند تا چیزی را از قلم نیندازید. همچنین محتوای شما را از نظر خوانایی و کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل می کند، بنابراین می‌توانید محتوای با کیفیت بالا و بهینه‌سازی‌شده از لحاظ سئو را تولید کنید.

 

۶. RafflePress

اگر بگوییم پلاگینی وجود دارد که خیلی سریع ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد، برایتان فالوورهای بیشتری روی شبکه‌های اجتماعی می‌گیرد و لیست مشترکان ایمیلی‌تان را طولانی‌تر می‌کند، حدس خواهید زد که باید پلاگین گران قیمتی باشد. اما این‌طور نیست. RafflePress افزونه‌ای است که می‌توانید با آن جایزه‌های زیادی بسازید و مسابقات متنوعی برگزار کنید. در واقع با ابزار هدیه‌ساز این افزونه، که کاملا با درگ اند دراپ کار می‌کند، می‌توانید برای هدایایی که توجه مخاطبانتان را به خود جلب می‌کند استفاده کنید. این افزونه قطعاً یکی از برترین افزونه‌‌های وردپرس به حساب می‌آید.

با استفاده از این پلاگین می‌توانی به طور مثال جوایزی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان سایت‌تان برای دریافت آن‌ها بایستی ایمیل خود را وارد کنند. این معامله‌ی برد-برد به شما کمک می‌کند مشترکان بیشتری برای خبرنامه ایمیلی خود داشته باشید. RafflePress کاربران را تشویق می‌کند تا شما را در شبکه‌های  اجتماعی دنبال کنند و هدایا را با دوستان خود به اشتراک بگذارند تا امتیازات بیشتری در مسابقه دریافت کنند. این مسئله به شما کمک می‌کند تا تعامل رسانه‌های اجتماعی را افزایش دهید.

RafflePress یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های مسابقات و قرعه‌کشی وردپرس است و بیش از 1 میلیون نصب فعال دارد.

پست های مرتبط

پستی پیدا نشد !