انواع خدمات طراحی گرافیک

 

انواع خدمات طراحی گرافیک
انواع خدمات طراحی گرافیک

 

 

همانطور که در “همه چیز درباره‌ی طراح گرافیک” گفتیم، طراحی گرافیک یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغات است که با استفاده از آن می‌توان پیام‌های تبلیغاتی را به صورت موثرتری به مخاطبان هدف منتقل کرد. طراحی گرافیک طیف گسترده‌ای از خدمات را شامل می‌شود اما در مقاله‌ی پیش رو، ما فقط آن دسته از خدمات طراحی گرافیک که توسط آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

 

طراحی لوگو

لوگو یکی از مهم‌ترین عناصر هویت بصری یک برند است. لوگو باید نمادی از برند باشد تا پیام برند را به مخاطبان منتقل کند. طراحی لوگو یک فرآیندی پیچیده و نیازمند مهارت، تجربه و خلاقیت است. یک طراح گرافیک حرفه‌ای با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند ماهیت برند، اهداف برند و مخاطبان هدف، لوگویی طراحی می‌کند که زیبا، ماندگار و موثر باشد.

 

طراحی بنر

بنرها یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغاتی در فضای آنلاین هستند. از بنرها معمولاً در وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های آنلاین استفاده می‌کنند. طراحی بنر یک فرآیند خلاقانه است که نیاز به مهارت‌های مختلفی مانند طراحی، تایپوگرافی و عکاسی دارد. یک طراح گرافیک حرفه‌ای باید بتواند بنری طراحی کند که توجه مخاطبان را جلب کند و پیام تبلیغاتی را به صورت موثر منتقل کند.

 

پوستر تبلیغاتی

پوسترها یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی محبوب و مرسوم هستند. پوسترهای تبلیغاتی را معمولاً در مکان‌های عمومی مانند ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و خیابان‌ها به نمایش می‌گذارند. طراحی پوستر یک فرآیند خلاقانه است که نیاز به مهارت‌های مختلفی مانند طراحی، تایپوگرافی و عکاسی دارد.

 

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی برای کسب‌وکارها است. کارت ویزیت باید اطلاعات  کسب‌وکار و راه‌های ارتباطی با آن را به صورت مختصر و مفید در اختیار مخاطبان قرار دهد. طراحی کارت ویزیت فرایندی به نسبت ساده است، اما باید نکات مهمی را در طراحی آن رعایت کرد تا کارت ویزیت جذاب و ماندگار باشد.

 

طراحی کاتالوگ

کاتالوگ‌ها یکی از ابزارهای تبلیغاتی موثر برای معرفی محصولات و خدمات هستند و معمولاً حاوی تصاویر، توضیحات و قیمت محصولات و خدمات‌اند. طراحی کاتالوگ یک فرآیند پیچیده است که نیاز به مهارت‌های مختلفی مانند طراحی، تایپوگرافی، عکاسی و ویراستاری دارد. یک طراح گرافیک حرفه‌ای باید بتواند کاتالوگی طراحی کند که جذاب و موثر باشد و بتواند پیام برند را به مخاطبان منتقل کند و معرفی کاملی از محصولات یا خدمات به مخاطبان ارائه دهد.

طراحی بسته‌بندی

بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحي یک محصول است. بسته‌بندی باید علاوه بر محافظت از محصول، پیام برند را به مخاطبان منتقل کند. فرآيند طراحی بسته‌بندی، فرآیندی خلاقانه است که نیاز به مهارت‌های مختلفی مانند طراحی، تایپوگرافی، عکاسی و گرافیک صنعتی دارد. طراحی بسته‌‌بندی جذاب، نقش موثری در جلب نظر مشتریان دارد.

 

طراحی ست اداری

عناصر موجود در ست اداری، ابزار مهمی برای تبلیغات برند و کسب و کار هستند. ست اداری شامل مجموعه‌ای از اقلام تبلیغاتی مانند کارت ویزیت، پاکت نامه، سربرگ و… است و باید با برند کسب‌وکار همسو باشد تا بتواند پیام برند را به مخاطبان منتقل کند. هدف از طراحی ست اداری، هویت بخشیدن به برند و ماهیت یک شرکت است. طراحی زیبا و متناسب با زمینه‌ی فعالیت شرکت، انتخاب رنگ مناسب و رعایت هارمونی بین طرح‌ها در برندسازی شرکت شما نقش مهمی دارد.

 

طراحی محتوای سوشال مدیا

همانطور که به طور مفصل در «سوشال مدیا مارکتینگ چیست؟» توضیح دادیم، شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغات در دنیای امروز هستند. طراحی محتوای سوشال مدیا شامل طراحی پست‌های شبکه‌های اجتماعی، استوری‌های اینستاگرام و… است و باید جذاب، خلاقانه، موثر و متناسب با فضای شبکه‌ی اجتماعی مد نظر باشد. برای مثال فضای اینستاگرام با لینکدین تفاوت‌های زیادی دارد و بازاریابی در هر کدام از شبکه‌ها الزامات خاص خود را دارد. به همین خاطر طراحی گرافیک محتواهای تولیدی برای هر کدام از این شبکه‌ها، باید متفاوت از دیگری باشد. توجه به این نکات باعث می‌شود محتوای تولیدشده توجه مخاطبان را جلب کند و پیام برند را به آنها منتقل کند.

 

سفارش خدمات طراحی گرافیک

 آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجتالیتی، آمادهُ ارائه‌ی خدمات طراحی گرافیک حرفه‌ای به کسب و کارهایی است که از ارزش هویت بصری برند خود در دنیای دیجیتال غافل نیستند. با تکمیل فرم درخواست همکاری با دیجیتالیتی، قدم بزرگی در توسعه‌ی کسب و کارتان بردارید!

پست های مرتبط

همه چیز درباره‌ی طراح...

    در این مقاله، می‌خواهیم با مقوله‌ی طراحی گرافیک آشنا شویم و و دریابیم شامل چه مواردی می‌شود و در مقابل، چه حوزه‌هایی را در خود جای نمی‌دهد....