معرفی 9 سایت طراحی گرافیک مخصوص گرافیست‌ها

 

 

معرفی 9 سایت طراحی گرافیک مخصوص گرافیست ها
معرفی 9 سایت طراحی گرافیک مخصوص گرافیست ها

 

 

 

همه‌ی گرافیست‌ها و کسانی که با طراحی سر و کار دارند، نیازمند منابعی از کارهای گرافیکی، لوگوهای حرفه‌ای، وکتورها و تصاویری‌اند که هم بتوانند از آن‌ها در کارهایشان استفاده کنند و هم از آثار دیگر هنرمندان الهام بگیرند. در این مطلب لیستی از ۹ سایت طراحی گرافیک که به کار طراحان می‌ایند را معرفی خواهیم کرد. گرافیت‌ها با گشت و گذار در این سایت‌ها و الهام گرفتن از کار دیگر طراحان، می‌توانند آثار حرفه‌ای‌تری خلق کنند.

 

www.freepik.com .۱ 

افرادی که در حوزه طراحی گرافیک فعالیت می‌کنند حتما بارها اسم سایت فری پیک را شنیده‌اند. با توجه به امکانات و ابزارهایی که فری‌پیک به کاربران ارائه می‌کند بدون شک این سایت برترین موتور جستجوگر جهان برای طراحی وکتورهای رایگان به شمار می‌رود. همچنین این سایت به عنوان بزرگترین انجمن طراحان گرافیک در سطح جهان شناخته می‌شود. دسترسی به سایت فری‌پیک و رابط کاربری آن بسیار آسان است. از این رو طراحان و افراد مبتدی به راحتی می‌توانند به طرح‌های مورد نیاز خود به منظور کاربری‌های مختلف دسترسی داشته باشند. روش استفاده از وب سایت فری پیک بسیار راحت و آسان می باشد. شما به راحتی می‌‌توانید در این سایت عضو شوید و از خدمات آن استفاده کنید. برای عضویت در این سایت باید آی پی خود را تغییر دهید. این سایت به افراد با آی‌پی ایران اجازه ثبت نام و ورود نمی‌دهد.

استفاده از این سایت برای کاربران معمولی محدودیت ‌هایی دارد. مثلا اگر در فری‌پیک ثبت نام نکرده باشید، روزانه فقط اجازه‌ی دانلود سه فایل را دارید. اما اگر در این سایت عضویت رایگان و معمولی داشته باشید می‌توانید روزانه تا ده فایل دانلود کنید. افرادی که دارای اکانت پریمیوم هستند بدون هیچ محدودیتی می‌‌توانند از فایل‌‌های این سایت استفاده کنند.

 

برخی از ویژگی های Freepik

تنوع بالای محتوا

Freepik دارای مجموعه‌ای گسترده از محتوای گرافیکی است که شامل بیش از 2 میلیون تصویر، 400 هزار وکتور، 300 هزار آیکون، 5000 قالب و 10000 گرافیک آماده است. این محتوا طیف گسترده‌ای از موضوعات و سبک‌ها را شامل می‌شود.

کیفیت بالا

محتوای Freepik توسط طراحان حرفه‌ای ایجاد می‌شود. این محتوا از نظر کیفیت و وضوح استاندارد است و می‌توان از آن برای پروژه‌های مختلف استفاده کرد.

برای مثال، تصاویر Freepik دارای رزولوشن بالا هستند و می‌توان از آنها برای چاپ استفاده کرد. وکتورهای Freepik قابل ویرایش هستند و می‌توان آنها را با توجه به نیازهای خود تغییر داد. آیکون‌های Freepik باکیفیت هستند و می‌توان از آنها برای ایجاد رابط‌های کاربری جذاب استفاده کرد.

قابلیت استفاده آسان

Freepik بسیار کاربرپسند است که استفاده از آن را آسان می‌کند. کاربران می‌توانند به راحتی محتوای مورد نظر خود را جستجو و دانلود کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند با استفاده از فیلترهای موجود در سایت، محتوای مورد نظر خود را بر اساس موضوع، سبک، اندازه و سایر ویژگی‌ها جستجو کنند. همچنین، می‌توانند از ابزارهای ویرایشی موجود در سایت برای سفارشی‌سازی محتوای دانلودی خود استفاده کنند.

 

www.color.adobe.com

سایت color.adobe یک ابزار آنلاین برای انتخاب و استفاده از رنگ است که توسط شرکت ادوبی توسعه یافته است. این سایت بسیار کاربرپسند است و همه می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. برخی از ویژگی‌های این سایت عبارتند از:

  • مجموعه گسترده‌ای از رنگ‌ها: color.adobe دارای مجموعه‌ی گسترده‌ای از رنگ‌هاست که شامل بیش از 13 میلیون رنگ مختلف می‌شود. این رنگ‌ها در طیف گسترده‌ای از طیف‌های رنگی، اشباع‌ها(Saturation)، و روشنایی‌ها موجود است.
  • قابلیت جستجو و فیلتر کردن رنگ‌ها: کاربران می‌توانند رنگ‌های مورد نظر خود را با استفاده از فیلترهای موجود در سایت جستجو و فیلتر کنند. برای مثال می‌شود رنگ‌ها را بر اساس نام، کد رنگی، طیف رنگی، اشباع، روشنایی و سایر ویژگی‌ها جستجو کرد.
  • ابزارهای ویرایش رنگ: color.adobe دارای ابزارهای ویرایش رنگی است که به کاربران امکان می‌دهد رنگ‌ها را سفارشی‌سازی کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند رنگ‌ها را روشن‌تر یا تیره‌تر کنند، اشباع و یا طیف رنگی آنها را تغییر دهند.
  • کتابخانه‌ای از پالت‌های رنگی: color.adobe دارای کتابخانه‌ای از پالت‌های رنگی است که می‌توان از آنها برای پروژه‌های مختلف استفاده کرد. این پالت‌ها توسط طراحان حرفه‌ای ایجاد شده‌اند و به کاربران کمک می‌کنند تا ترکیب‌های رنگی جذابی ایجاد کنند.

 

www.uplabs.com

وب‌سایت گرافیک uplabs یکی دیگر از معروف‌ترین سایت‌های دنیا در زمینه‌ی گرافیک به شمار می‌رود. اگر به دنبال ایده‌های مختلف افتر افکت، ادوبی ایکس‌دی و… هستید، می‌توانید از خدمات موجود در این سایت استفاده کنید. از دیگر مزیت‌های فوق العاده‌ی آپ‌لبز می‌توان به ارائه فایل‌های html و وردپرس اشاره کرد. با استفاده از این فایل‌ها می توان خدمات طراحی سایت یا اپلیکیشن‌های مختلف را انجام داد. در این سایت با ارسال پروژه و بازخورد گرفتن از سایر کاربران، طراحان می‌توانند پروژ‌ه‌های خود را بهبود دهند و با رشد و پیشرفت در طراحی گرافیک، به نتایج بهتری دست پیدا کنند.

 

www.materialpalette.com

سایت MaterialPalette.com  به طراحان گرافیک امکان مشاهده و انتخاب رنگ‌های جذاب و متناسب با استاندارد جهانی را می‌دهد. این سایت با ارائه‌ی مجموعه‌ای از پالت رنگ‌های زیبا و قابل استفاده به طراحان گرافیک امکان می‌دهد تا با استفاده از آنها، پروژه‌های خود را با رنگ‌های جذاب و متناسب با استانداردهای جهانی طراحی کنند.

کاربردهای اصلی سایت Material Palette:

1- دسترسی به پالت رنگ‌های استاندارد: این سایت به طراحان گرافیک امکان مشاهده و انتخاب رنگ‌های استاندارد را می‌دهد. این پالت رنگ‌ها شامل رنگ‌های اصلی، رنگ‌های تکمیلی و رنگ‌های جایگزین است.

2- استفاده آسان: طراحان گرافیک با استفاده از این سایت، به راحتی می‌توانند رنگ‌های مورد نیاز خود را انتخاب و به پروژه‌های خود اعمال کنند. این سایت به طراحان این امکان را می‌دهد که به راحتی با استفاده از کدهای HEX و RGB، رنگ‌های مورد نظر خود را در پروژه‌های خود به کار بگیرند.

به طور کلی، سایت Material Palette یکی از بهترین ابزارهای آنلاین برای گرافیست‌هاست که به آنها امکان مشاهده و انتخاب رنگ‌های استاندارد را می‌دهد. با استفاده از این سایت، طراحان گرافیک می‌توانند شتره‌ی متنوع و جذابی از رنگ‌ها را در پروژه‌های خود به کار ببرند.

 

www.dribble.com

سایت Dribbble یک شبکه‌ی اجتماعی برای طراحان در زمینه های مختلف  انیمیشن ، UI ، تایپوگرافی و موارد دیگر است. طراحان تصاویری از کار خود (اصطلاحا شات گفته می شوند) بارگذاری می‌کنند ، و از سایر طراحان بازخورد می‌گیرند. هدف از آغاز کار Dribbble  در سال 2009، ایجاد یک شبکه اجتماعی منحصر به فرد برای طراحان بود که فقط بهترین‌های طراحی را شامل می‌شد. به همین دلیل اعضای دریبل فقط با دریافت یک دعوت شخصی از یک عضو دیگر می‌توانند به آن بپیوندند. معنی آن چیست؟ شما می توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و عکس‌های طراحان مختلف را آزادانه مشاهده کنید ، اما برای بارگذاری عکس در این سایت، باید از یکی از اعضا دعوت‌نامه دریافت کنید.

از سایت دریبل می‌توانید کسب درآمد دلاری داشته باشید و این یکی از بزرگ‌ترین نقاط مثبت این سایت است. اما اگر در حال حاضر به دنبال شغل نیستید، باز ارزش دارد که در سایت دریبل عضو باشید. این یک شبکه اجتماعی مملو از طراحان با استعداد و طرح های خلاقانه است. شما می‌توانید صدها هزار طرح آپلود شده توسط طراحان دنیا را مشاهده کنید و از آن ها الهام بگیرید.

در نهایت حتی اگر به بستری برای ایده گرفتن نیاز دارید، دریبل با بیش از 6 میلیون وکتور در موضوعات متفاوت، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

www.behance.net

این روزها بسیاری از طراحان گرافیک در سراسر دنیا برای طراحی وب سایت گرافیک از سایت behance استفاده می کنند. این سایت به عنوان یکی از بهترین مراجع دسترسی به نمونه پورتفولیو گرافیک شناخته می شود. بسیاری از طراحان معتبر دنیا در این سایت عضویت دارند و رزومه های کاری خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده اند. بنابراین با استفاده از این فایل ها می توان به راحتی الگو برداری و ایده پردازی کرد. 

 

www.pinterest.com

پینترست در واقع یک شبکه اجتماعی‌ست مانند اینستاگرام، البته با کاربری متفاوت. پینترست شبکه‌ای برای به اشتراک‌گذاری تصاویر و ایده‌های مختلف خلاقانه است. این شبکه اجتماعی حدود 320 میلیون کاربر دارد که ایده‌های خود را در زمینه‌های بسیار متنوعی به اشتراک می‌گذارند. این وبسایت در بین هنرمندان، طراحان، گرافیست‌ها، عکاسان، تصویرسازان و … طرفداران بسیار زیادی دارد. شما نیز می توانید در این وبسایت ثبت نام کنید و تصاویر و آثار خود را به اشتراک بگذارید.

 

www.dafont.com

سایت dafont یک کتابخانه آنلاین از فونت‌های رایگان و پولی است. این سایت مجموعه‌ی گسترده‌ای از فونت‌ها، شامل بیش از 100000 فونت مختلف در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، اندازه‌ها، و زبان‌ها است. کاربران می‌توانند فونت‌های مورد نظر خود را با استفاده از فیلترهای موجود در سایت جستجو و فیلتر کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند فونت‌ها را بر اساس سبک، اندازه، زبان، و سایر ویژگی‌ها جستجو کنند. برخی از فونت‌های موجود در dafont رایگان هستند و می‌توان آنها را بدون پرداخت هزینه دانلود کرد. اما سایر فونت‌ها پولی هستند و برای دانلود آنها باید هزینه پرداخت کرد.

 

 

www.unsplash.com

اگر به دنبال عکس های هنری، واقعی، متنوع و جذاب هستید، unsplash یک انتخاب فوق‌العاده برای دانلود تصاویر رایگان است. تصاویر سایت unsplash معمولا هر 10 روز یکبار بروز می‌شوند، می‌توانید تصاویر آنسپلش را به صورت رایگان دانلود کنید، همچنین برای استفاده از تصاویر این سایت نیازی به ثبت نام در سایت هم ندارید.

پست های مرتبط

پستی پیدا نشد !