تفاوت سایت وردپرس با کدنویسی

 

تفاوت سایت وردپرسی با کدنویسی
تفاوت سایت وردپرسی با کدنویسی

 

 

بسیاری از کسب و کارها، حضور دیجیتال خود را با تاسیس و طراحی وبسایت آغاز می‌کنند. یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که در این مرحله گرفته می‌شود، انتخاب بین طراحی سایت با وردپرس یا با کدنویسی است. در این مطلب با بیان ویژگی‌ها، معایب و مزایای هر دو به مقایسه‌ی طراحی سایت وردپرس با کدنویسی می‌پردازیم تا به تفاوت سایت وردپرس با کدنویسی پی ببرید. برای درک بهتر این مطلب، پیشنهاد می‌‌کنیم ابتدا مقاله‌ی «هر آنچه باید درباره‌ی طراحی سایت بدانید» را مطالعه کنید.

 

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به دانش کدنویسی، وب‌سایت خود را ایجاد و مدیریت کنید. وردپرس بسیار محبوب است تا جایی که حدود 40 درصد از تمام وب‌سایت‌های فعال در جهان از آن استفاده می‌کنند.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

  • آسان برای استفاده: وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار کاربرپسند است. حتی اگر هیچ تجربه‌ای در طراحی سایت ندارید، می‌توانید با استفاده از وردپرس یک وب‌سایت زیبا و کاربردی ایجاد کنید.
  • انعطاف پذیر: وردپرس بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌توانید از آن برای ایجاد انواع مختلف وب‌سایت‌ها استفاده کنید. از وب سایت‌های شخصی گرفته تا وب‌سایت ‌های تجاری، وردپرس می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.
  • قابل توسعه: وردپرس دارای یک جامعه بزرگ و فعال توسعه‌دهندگان است که افزونه‌ها و قالب‌های زیادی را برای وردپرس ایجاد می‌کنند. این افزونه‌ها و تم‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا سایت خود را سفارشی کنید و ویژگی‌های مدنظرتان را به آن اضافه کنید.

معایب طراحی سایت با وردپرس

با اینکه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب است، اما مانند هر فناوری دیگری، معایبی نیز دارد. در اینجا برخی از معایب طراحی سایت با وردپرس را آورده‌ایم:

  • آسیب پذیری

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب است و به همین دلیل، هدفی مطلوب برای هکرها است. مهم است که اقدامات امنیتی لازم را برای محافظت از وب‌سایت خود انجام دهید. این اقدامات شامل استفاده از یک افزونه امنیتی، نصب به‌روزرسانی‌ها و ایجاد پشتیبان‌گیری از وب‌سایت شما است.

  • سرعت

وردپرس می‌تواند سرعت وب‌سایت شما را پایین بیاورد و باعث کند شدن فرایندهای سایت شود. به خصوص اگر از تعداد زیادی افزونه استفاده کنید. برای بهبود سرعت سایت خود، فق باید از افزونه‌های ضروری استفاده کنید و از نصب افزونه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، خودداری کنید. همچنین استفاده از یک هاست سریع و قابل اعتماد می‌تواند موجب افزایش سرعت سایت شما شود.

  • انعطاف پذیری

وردپرس بسیار انعطاف‌پذیر است، اما ممکن است برای توسعه وب سایت‌های سفارشی یا پیچیده کافی نباشد. اگر نیاز به ویژگی‌های خاص دارید، ممکن است مجبور شوید از یک سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده کنید و یا کار طراحی سایت خود را به توسعه‌دهنده‌های سایت بسپارید.

  • پشتیبانی

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع‌باز است، به این معنی که هیچ پشتیبانی رسمی وجود ندارد. اگر به کمک نیاز دارید، باید از یک توسعه‌دهنده یا شرکت هاستینگ کمک بگیرید.

  • نیاز به دانش فنی

اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را به طور کامل سفارشی کنید، ممکن است نیاز به دانش فنی داشته باشید. این شامل کدنویسی، پایگاه داده و سایر مهارت های فنی است که در این صورت وردپرس نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

به طور کلی، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای عالی برای اکثر افراد است. اما مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا وردپرس برای نیازهای شما مناسب است یا خیر، از معایب آن آگاه باشید.

 

طراحی سایت با کدنویسی

طراحی سایت با کدنویسی به معنای ساخت یک وب‌سایت از ابتدا با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی است. این روش طراحی سایت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که سایتی کاملاً سفارشی و مطابق با نیازهای خود ایجاد کنید. طراحی سایت با وردپرس به دست یک نفر ممکن است انجام شود اما طراحی سایت با برنامه‌نویسی اختصاصی کار یک نفر نیست و معمولا تیم‌های چند نفره باید آن را توسعه دهند. فرایند برنامه‌نویسی اختصاصی شامل تیم‌های UI/UX، فرانت‌اند، بک‌اند، دواپس، محصول و سایر کسانی هست (اسکرام مستر، تست نرم افزار و …) که در توسعه سایت اختصاصی نقش دارند. همچنین پس از بررسی نیازها، باید زبان برنامه‌نویسی مناسب را انتخاب کنید. زبان های برنامه‌نویسی مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد، از جمله HTML، CSS، JavaScript، PHP، Python و غیره.

 

مزایای طراحی سایت با کدنویسی

  • انعطاف پذیری

طراحی سایت با کدنویسی برای شما این امکان را فراهم می‌کند که سایتی کاملاً سفارشی و مطابق با نیازهای خود ایجاد کنید. می‌توانید از هر زبان برنامه‌نویسی و هر framework یا کتابخانه‌ای که می خواهید استفاده کنید.

  • کنترل کامل

با طراحی سایت با کدنویسی، کنترل کاملی بر وب‌سایت خود دارید. می‌توانید تغییرات دلخواهتان را در آن ایجاد کنید، بدون محدودیت.

  • سرعت

وب‌سایت‌هایی که با کدنویسی طراحی می‌شوند، معمولاً سریع‌تر از وب‌سایت‌هایی هستند که با سیستم‌های مدیریت محتوا طراحی می‌شوند؛ به این دلیل که کدنویسی مستقیماً به هاست منتقل می شود، در حالی که سیستم های مدیریت محتوا از یک لایه میانی استفاده می‌کنند.

  • امنیت

وب‌سایت‌هایی که با کدنویسی طراحی می‌شوند، معمولاً امن‌تر از وب‌سایت‌هایی هستند که با سیستم‌های مدیریت محتوا طراحی می‌شوند. چرا که کدنویسی می‌تواند به طور دقیق‌تر بررسی و اصلاح شود.

معایب طراحی سایت با کدنویسی

  • نیاز به دانش فنی

طراحی سایت با کدنویسی نیاز به دانش فنی بالایی دارد. شما باید با زبان‌های برنامه نویسی، پایگاه داده و سایر مفاهیم فنی آشنا باشید. البته این در صورتی است که شما بخواهید خودتان کار طراحی سایتتان را انجام دهید.

  • زمان و هزینه

طراحی سایت با کدنویسی معمولاً زمان و هزینه بیشتری نسبت به طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا نیاز دارد. برنامه‌نویسان جزو گران‌ترین نیروهای کار به حساب می‌آیند. از این رو استخدام و تشکیل تیم توسعه‌دهندگان سایت اختصاصی، به سرمایه‌ی زیادی نیازمند است.

  • سخت افزار

طراحی سایت با کدنویسی نیاز به سخت افزار قدرتمندتری نسبت به طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا دارد. تامین سخت‌افزارهای مورد نیاز تیم برنامه‌نویسی هزینه‌ی بالایی نیاز دارد.

 

سفارش طراحی سایت

چنانچه تصمیم دارید که برای خودتان یا کسب و کارتان سایتی ایجاد کنید، کافیست فرم درخواست همکاری با دیجیتالیتی را پر کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

پست های مرتبط