بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی

بهترین ابزارهای تحلیل شبکه_های اجتماعی
بهترین ابزارهای تحلیل شبکه_های اجتماعی

 

 

 

 

 

بیراه نیست اگر که بگوییم نمی‌توان شبکه‌های اجتماعی را از زندگی روزمره‌ حذف کرد. به عبارتی این شبکه‌ها به عضوی جدانشدنی از زندگی تبدیل شده‌اند و در زمینه‌های مختلفی به ما کمک می‌کنند. خانواده‌ای که فرزندی دورافتاده دارد از شبکه‌های اجتماعی برای تماس گرفتن و دیدار ویدیویی با فرزندش استفاده می‌کند. دانشجویان از شبکه‌های اجتماعی برای پیدا کردن و عضویت در کانال‌های آموزشی استفاده می‌کنند. تقریبا تمام کسب و کارهای اینترنتی هم به این نتیجه رسیده‌اند که برای توسعه‌ی کسب و کار و جذب مشتری باید از پتانسیل‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. از این رو بسیاری از کسب و کارها حضور فعالی در سوشال مدیا دارند. در همین راستا، بر آن شدیم تا در این مقاله بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌‌های اجتماعی را معرفی کنیم تا کسب و کارها با به کارگیری این ابزارها بتوانند تحلیل دقیق‌تری نسبت به فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.

 

Buffer

اولین وبسایتی که به شما در رصد فعالیت‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی کمک خواهد کرد Buffer است. بیش از ۱۰ سال است که این سایت در حوزه‌ی کسب و کار فعالیت می‌کند و در حال حاضر بالغ بر ۱۴۰ هزار کاربر از خدمات این سایت استفاده می‌کنند. بافر ابزارهای مختلفی برای آنالیز و تحلیل در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آن‌ها متناسب با اهدافشان ابزارهای مورد نیازشان را انتخاب کنند. یکی از ابزارهایی که جدیدا به این سایت اضافه شده است، دستیار هوش مصنوعی است. این سایت شبکه‌های اجتماعی زیادی را پوشش می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید کانال‌ها یا صفحات موجود در: توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، پینترست، یوتیوب و … را از طریق این سایت تحلیل و بررسی کنید.

برای استفاده از این سایت کافیست با ثبت ایمیل خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر کمتر از ۳ کانال داشته باشید، می‌توانید رایگان از این سایت استفاده کنید. اما اگر تعداد کانال‌هایی که می‌خواهید آمارشان را تحت نظر داشته باشید بیشتر از ۳ تا باشد، باید حساب خود را به حساب ‌های ویژه ارتقا دهید.

 

Keyhole

با استفاده از ابزار Keyhole می‌توانید هشتگ‌ها و ترندهای مهم در توییتر و اینستاگرام را پیدا کنید. این ابزار یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای موردنیاز آژانس‌های تبلیغاتی، روزنامه‌نگاران فعال در توییتر و همچنین مدیران بخش بازاریابی اینترنتی کسب‌وکارها است! این ابزار در زمینه آنالیز هشتگ اینستاگرام و توییتر کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید پست‌های خود را در لیست پرمخاطب‌ترین هشتگ‌ها قرار دهید. برای شروع کار با ابزار و آنالیز هشتگ اینستاگرام کافی است از طریق منوی بالای این ابزار بر روی گزینه Hashtag & Keyword Tracking کلیک کنید تا وارد صفحه آنالیز هشتگ اینستاگرام شوید. در این صفحه کافی است هشتگ‌های مورد نظر خود را بنویسید تا ابزار Keyhole داده‌های موردنظر را به شما نمایش دهد.

این ابزار هشتگ‌ها را بر اساس فاکتورهای زیر تحلیل می‌کند و نتایج را به شما نمایش می‌دهد:

  • نمایش تعداد پست هر هشتگ
  • نمایش تعداد کاربران دنبال‌کننده هر هشتگ
  • نمایش تعداد بازدید صورت گرفته در هر هشتگ
  • نمایش تعداد مشاهده (Impressions) هر هشتگ

 

Sprout Social

Sprout Social یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که به مشاغل کمک می‌کند تا تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را از یک مکان و به صورت متمرکز مدیریت کنند. این پلتفرم دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها است که به مشاغل کمک می‌کند تا حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی تقویت کنند، از جمله:

  • مدیریت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی: Sprout Social به مشاغل کمک می‌کند تا تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را از یک مکان مدیریت کنند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌ها را برنامه‌ریزی کنند، پیام‌ها را پاسخ دهند و تعاملات را ردیابی کنند.
  • تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی: Sprout Social به مشاغل کمک می‌کند تا عملکرد خود را در شبکه‌های اجتماعی تجزیه و تحلیل کنند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌هایی مانند نرخ تعامل، نرخ تبدیل و محبوبیت محتوا را رصد کنند. 
  • مدیریت مشتری: این سایت به صاحبین کسب و کارها کمک می‌کند تا با مشتریان خود در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند. همچنین از طریق این پلتفرم می‌توانند پرس‌وجوها و سوالات مشتریان را به سرعت پاسخ دهند و به آنها خدمات ارائه دهند. 

Sprout Social دارای دو مدل قیمت‌گذاری است: مدل Essentials و مدل Professional. مدل Essentials برای مشاغل کوچکتر مناسب است و شامل ویژگی‌های اصلی مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. مدل Professional برای مشاغل بزرگتر مناسب است و شامل ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند تجزیه و تحلیل پیشرفته و مدیریت ذینفعان است.

مزیت‌های استفاده از Sprout Social

  • بهبود عملکرد شبکه‌های اجتماعی: این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌هایی را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند که می‌تواند برای بهبود استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی آنها استفاده شود.
  • صرفه‌جویی در زمان: Sprout Social می‌تواند به مشاغل کمک کند تا زمان خود را صرفه‌جویی کنند. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا پست‌ها را برنامه‌ریزی کنند و پاسخ‌های خودکار ایجاد کنند.
  • تسهیل همکاری: Sprout Social می‌تواند همکاری را بین اعضای تیم تسهیل کند. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌ها را به‌طور مشترک ایجاد کنند و نظراتشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

 

Hootsuite

این سایت مدعی است که بهترین پلتفرم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. بیش از ۲۰۰ هزار برند از خدمات Hootsuite استفاده می‌کنند. این ابزار یکی از کامل‌ترین گزینه ها به خصوص برای تیم‌هاست. Hootsuite یکی از شناخته‌شده‌ترین و مشهور‌ترین ابزار‌ها در زمینه‌ی تحلیل شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید. زیرا حدود ۱۶ سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند و تقریبا همیشه به عنوان یکی از کامل‌ترین گزینه‌ها معرفی می‌شود.

با Hootsuite می‌توانید پست‌های خود را زمان‌بندی و مدیریت کنید و از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سیستم گزارش‌دهی آن اطلاعات مفیدی به دست بیاورید که در پیش‌بینی ادامه‌ی روندتان و همچنین اصلاح برخی استراتژی‌ها می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشد.

به علاوه ابزار Hootsuite تقریبا با اکثر شبکه‌های اجتماعی معروف به خصوص اینستاگرام و فیسبوک به طور کامل ترکیب شده است و دیگر نیازی نیست که برای تحلیل هر شبکه اجتماعی به وبسایتی دیگر بروید. به علاوه از این پلتفرم‌ها یک داشبورد کامل با انواع اقسام اطلاعات مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد که طبیعتا نیاز هر فردیست که در این فضا فعالیت می کند.

 

استفاده از این ابزارهایی که دیدید، می‌تواند تاثیر چشمگیری در نتایج و عملکرد برند شما بگذارد. در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌‌های اجتماعی، به شما در رسیدن به این اهداف کمک کنیم. دیجیتالیتی همراه کسب و کار شما در دنیای دیجیتال است.

پست های مرتبط

پستی پیدا نشد !