اس ام اس مارکتینگ چیست؟

اس ام اس مارکتینگ
اس ام اس مارکتینگ

 

 

 

 

 

 

در عصر حاضر، بازاریابی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب‌وکارها است. کسب‌وکارها برای افزایش فروش، معرفی محصولات و خدمات جدید، و ارتباط با مشتریان خود از روش‌های مختلفی مانند بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا، و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. امروزه، با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه، بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ به یکی از روش‌های مهم بازاریابی تبدیل شده است.

 

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

اس ام اس مارکتینگ به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به تلفن‌های همراه افراد گفته می‌شود. این پیامک‌ها می‌توانند حاوی اطلاعات مختلفی مانند معرفی محصولات یا خدمات، اطلاع‌رسانی در مورد تخفیف‌ها و جشنواره‌ها یا ارائه پیشنهادات ویژه باشند. از طریق اجرای یک بازاریابی پیامکی خوب و درست، می‌توان قدم بزرگی در ایجاد حس صمیمیت با مشتریان برداشت. به همین ترتیب و با این روش شما مخاطبان ساده‌تان را تبدیل به مشتریانی وفادار خواهید کرد.

 

مزایای اس ام اس مارکتینگ

اس‌ام‌اس مارکتینگ مزایای زیادی دارد که آن را به یک روش بازاریابی محبوب تبدیل کرده است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • هزینه کم: هزینه ارسال پیامک بسیار کم است و این امر باعث می‌شود که اس ام اس مارکتینگ یک روش بازاریابی مقرون‌به‌صرفه باشد. در واقع شما با هزینه‌ی کم می‌توانید دستاورد بزرگی کسب کنید؛ وفادارسازی مشتریان فعلی و جذب مشتری جدید.
  • مخاطب‌محوری: بازاریابی پیامکی یک روش بازاریابی هدفمند است. شما می‌توانید با جمع‌آوری شماره تلفن مشتریان خود، پیامک‌های تبلیغاتی خود را فقط به مخاطبان هدف ارسال کنید.
  • بازدهی بالا: تبلیغات از طریق پیامک یک روش بازاریابی موثر است. طبق تحقیقات، نرخ باز شدن پیامک‌های تبلیغاتی بین 98 تا 99 درصد است.

 

نکاتی که در بازاریابی پیامکی باید رعایت کنید

برای اینکه از اس ام اس مارکتینگ به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، باید نکاتی را رعایت کنید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • هدف خود را مشخص کنید: قبل از شروع هر کمپین بازاریابی، باید هدف خود را مشخص کنید. هدف شما از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی چیست؟ آیا می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید؟ آیا می‌خواهید مشتریان خود را به خرید ترغیب کنید؟
  • مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید: مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ چه سنی دارند؟ چه جنسیتی دارند؟ چه علاقه‌مندی‌هایی دارند؟ شناخت مخاطبان هدف به شما کمک می‌کند تا پیامک‌های تبلیغاتی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که برای آنها جذاب باشد.
  • پیامک‌های خود را کوتاه و مختصر نگه دارید: پیامک‌های تبلیغاتی شما باید کوتاه و مختصر باشند. افراد معمولاً وقت زیادی برای خواندن پیامک‌های تبلیغاتی ندارند. بنابراین، پیامک‌های خود را به حداکثر 160 کاراکتر محدود کنید.
  • از تصاویر و ویدیو استفاده کنید: استفاده از تصاویر و ویدیو می‌تواند به جذاب‌تر شدن پیامک‌های تبلیغاتی شما کمک کند.
  • به زمان ارسال پیامک‌های خود توجه کنید: زمان ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود را با دقت انتخاب کنید. ارسال پیامک در زمان‌های نامناسب می‌تواند باعث آزار مخاطبان شما شود.
  • مزاحم نشوید!: مهم‌ترین نکته‌ای که در بازاریابی پیامکی باید رعایت کنید، این است که حواستان باشد تا به هر طریقی مزاحم کاربر نوید. عموما ذهنیت منفی‌ای نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارد. به همین خاطر اگر نسنجیده عمل کنید مخاطب در دو مرحله برای همیشه با شما خداحافظی خواهد کرد؛ اول شماره‌ی شما را به لیست سیاهش اضافه می‌کند و در قدم بعد نام شما به عنوان مزاحم وارد لیست سیاه ذهنش می‌شود. پس قبل از اجرای اس ام اس مارکتینگ تمام جوانب را سنجیده و سپس عمل کنید.

پست های مرتبط

پستی پیدا نشد !